X
تبلیغات
سایت مقاله ها - مدیریت بازرگانی و دولتی

سایت مقاله ها

سايتي حاوي انواع مقالات مهندسی و علوم پايه و ... ميباشد که مورد استفاده بسياري از دانشجويان است

مقاله (51) - مدیریت دولتی وبازرگانی - فرهنگ سازمانی

 

فرهنگ سازمانی

به قلم حسن بنیانیان

 مقدمه

 

فرهنگ سازمانی موضوعی است كه به تازگی در دانش مدیریت و در قلمرو رفتار سازمانی راه یافته است. به دنبال نظریات و تحقیقات جدید در مدیریت، فرهنگ سازمانی دارای اهمیت روزافزونی شده و یكی از مباحث اصلی و كانونی مدیریت را تشكیل داده است. جمعیت‌شناسان، جامعه‌شناسان و اخیراً روان‌شناسان و حتی اقتصاددانان توجه خاصی به این مبحث نو و مهم در مدیریت مبذول داشته و در شناسایی نقش و اهمیت آن نظریه‌ها و تحقیقات زیادی را به‌وجود آورده و در حل مسائل و مشكلات مدیریت به كار گرفته‌اند. با بررسی كه توسط گروهی از اندیشمندان علم مدیریت به عمل آمده فرهنگ سازمانی به‌عنوان یكی از مؤثرترین عوامل پیشرفت و توسعه كشورها شناخته شده است...........
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه هجدهم بهمن 1384ساعت 8:10  توسط مهدی  | 

مقاله (48) - مدیریت دولتی وبازرگانی - سیاست های پولی

 

نمایش اعتراض به سیاست‌های پولی                          

 

اعتراض مکرر مقامات سیاسی ایالات متحده آمریکا به سیاست‌های پولی چین باعث تعجب اقتصاددانان این کشور شده است. دولتمردان می‌گویند: حفظ ارزش یوان در سطح ۳/۸ درصد ارزش دلار ایالات متحده آمریکا باعث شده است کسری تراز تجاری آمریکا با سرعت بسیار بالائی افزایش یابد و بیش از ۱/۱ میلیون فرصت شغلی در این کشور از بین برود.........
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه پانزدهم بهمن 1384ساعت 8:50  توسط مهدی  | 

مقاله (45) - مدیریت بازرگانی ودولتی - سیاست های پولی

 

چگونگی تأثیرپذیری سیاست های پولی و مالی از معضل پول شویی

مبارزه با پول شویی مقوله ای كه مجلس هفتم باید به آن توجه ویژه نماید تا امنیت و ثبات اقتصادی را برای جامعه به ارمغان آورد.
 پولشویی معمولا به عنوان فرآیندی پنهان نما تعریف می شود كه به منابع غیرقانونی یا كاربرد و استفاده از درآمدهای ناشی از فعالیتهای بزهكار و غیرقانونی مشروعیت بخشیده و متعاقب آن درآمدهای مزبور را لباس قانونی پوشانده و قیافه درست و مشروع به آن می دهد. ..............


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه یازدهم بهمن 1384ساعت 8:51  توسط مهدی  | 

مقاله (43) - مدیریت دولتی وبازرگانی - سیاست پولی

 

 عوامل کلیدی سیاست های پولی

 

اگر به هر دلیل کارکرد نظام بانکی ناقص باشد، کل اقتصاد ضرر خواهد دید و این ضرر از دایره برنامه های توسعه فراتر رفته و به پایه های اقتصاد ملی نظیر ارزش پول و درآمدهای کشور ضربه خواهد زد. با این که بانکداری در ایران سابقه طولانی دارد اما بیماری های مزمن شده ، این نظام را رها نکرده است و شاید علت اصلی این بیماری ها در سیاستهای پولی نامناسب باشد..........


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه هفتم بهمن 1384ساعت 8:46  توسط مهدی  | 

مقاله (42) - مدیریت بازرگانی ودولتی - سیاست های پولی

    

  اثرات گسترش كاربرد پول الكترونیكی با تاكید بر سیاستهای  پولی                                                     

                                           

اشاره :                                                                                                                                  

 دراین مقاله اثرات گسترش نشر پول الكترونیكی بر بازار ارز، بازارهای مالی، تقاضای پول، و عرضه پول مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین برای انجام تجزیه و تحلیل ها فرض می شود كه پول الكترو نیكی نماینده پول در جهان واقعی بوده و برحسب همان پول های سخت موجود منتشر گردیده ( پول الكترونیكی دلار،پول الكترونیكی ین،و...) و می تواند با پول سخت معادل خود در هر زمان مبادله شود. .........


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه چهارم بهمن 1384ساعت 8:47  توسط مهدی  | 

مقاله (36) -مدیریت بازرگانی و دولتی - سیاست های پولی ومالی

ابزارهای سياست پولی در ايران

در اجرای سياست پولی، بانک مرکزی می‌تواند مستقيماً از قدرت تنظيم‌کنندگی خود استفاده نموده و يا به طور غيرمستقيم از اثرگذاری بر روی شرايط بازار پول به عنوان انتشار دهنده پول پرقدرت (اسکناس و مسکوک در جريان و سپرده‌های نزد بانک مرکزی)  استفاده نمايد. بر همين اساس دو نوع ابزار سياست پولی قابل تفکيک می‌باشد که ابزارهای مستقيم (عدم اتکا بر شرايط بازار) و غيرمستقيم (مبتنی بر شرايط بازار)  سياست پولی ناميده می‌شوند. ابزارهای سياست پولی در ايران بر مبنای تفکيک مذکور به شرح ذيل می‌باشد............


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و دوم دی 1384ساعت 12:46  توسط مهدی  | 

مقاله شانزدهم - مدیریت بازرگانی ودولتی - درس مدیریت

مديريت دانش از ديدگاه يك استراتژي تجاري

 

نوشته: كارل كالست

 ترجمه: صديقه احمدي فصيح

در سالهاي اخير مديريت دانش به يك موضوع مهم و حياتي مورد بحث در متون تجاري تبديل شده است. جوامع علمي و تجاري هر دو بر اين باورند كه سازمانهاي باقدرت دانش مي‌توانند برتري‌هاي بلندمدت خود را در عرصه‌هاي رقابتي حفظ كنند  ......                                                       


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه سی ام آذر 1384ساعت 14:19  توسط مهدی  | 

مقاله پنجم - مدیریت بازرگانی ودولتی - مدیریت دانش در سازمان ها

مديريت دانش در سازمان‌ها: بررسي تأثير متقابل فناوري، فنون و انسان

نوشته: گانب دي.بات
ترجمه: محمد ايرانشاهي


مقالهء حاضر حاوي مباحثي دربارهء اين است كه چگونه مي‌توان فرآيند مديريت دانش را به فعاليتهايي در زمينهء ايجاد دانش، اعتبار بخشي به دانش، نمايش و عرضهء دانش، اشاعهء دانش و فعاليتهاي بهره‌گيري از آن تقسيم‌بندي نمود. سازمان‌ها به منظور استفاده از دانش بايد به سرعت در فعاليت‌هاي مربوط به مديريت دانش موازنه ايجاد كنند. عموماً برقراري چنين موازنه‌اي نيازمند ايجاد تغييرات در فرهنگ سازماني، فناوري‌ها و فنون است.
........
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و چهارم آذر 1384ساعت 16:45  توسط مهدی  |